Fire medlemmer fra RRK til Ro-instruktøruddannelse modul A i Odense den 6. og 7. marts 2010

or-marts-2010-015Ringsted Roklub havde Jeppe, Lise, Michael og Peter med på første del af DFfRs ro-instruktøruddannelse i Odense i forgangne weekend.
Vi drog fra Ringsted lørdag morgen og begyndte dagen i Odense Roklubs dejlige klubhus med morgenmad kl. 9. Fra 9.30 og resten af dagen var der intensiv undervisning, som bestod af en del teori og heldigvis også praktiske øvelser ind imellem.
Da undervisningen sluttede kl. 18.45 var det en flok godt gennemtrætte roere (i alt 13 + tre instruktører) der kastede sig over aftensmaden, bordtennis og bordfodboldbordene. Inden klokken var 23 var alle i soveposerne, så vi var klar til at tage fat igen søndag morgen.
Endnu en lang dag sluttede kl. 16.20 og turen i bilen hjem til Ringsted blev stille.

Hovedvægten på dette første af to nødvendige weekend kurser lå på korrekt roning. Koordination, arbejdsstillinger og en del snak om indstillinger af rig og både generelt, gav en grundig forberedelse til at komme jem i klubberne og hjælpe med at få nye roere godt i gang. Vi kom selv til at prøve at ro i kanalen i Odense – den var isfri lørdag, men tilfrosset søndag – og i roergometer med de øvrige deltagere som interesserede tilskuere. Og at se sig selv på video i ergometeret var en oplevelse, der gav lidt stof til eftertanke!
Vi glæder os til at komme i arbejde og få afprøvet vores nye viden i praksis, og naturligvis til at få anden del på et senere tidspunkt, så vi er HELT klar til udfordringerne!

Mange hilsner
Peter Svendsen