Fredag den 10.juni til søndag den 12.juni afholdes der langtur

Vi starter fredag kl. 8:30 fra Ringsted, kører til Nykøbing Falster Roklub. Her ror vi evt. med følge af den lokale roklubs morgenroere Guldborgsund . Til frokost spises medbragt madpakke.

Efter roning kører vi til Alstruphytten, Alstrup Strandvej 11, 4840 Nørre Alslev som vi lejer til søndag. http://www.lf-rokreds.dk/default.asp?page_id=26

Lørdag morgen kører vi til Nakskov og ror på Nakskov Fjord.

Søndag morgen, pakker vi sammen og kører til Maribo sø. Her vil der være mulighed for at ro i Gig både, I henhold til langtursreglementet så er gigbåde kun en mulighed hvis der er klubmedlemmer i båden, ellers skal det være inrigger.

Vi forventer at ro mellem 70 og 100 km alt efter vejr vind og valgte ruter. Hvis vejret ikke er med os, vil vi evt. bytte om på planerne for lørdag og søndag

Pris per person for leje af både og overnatning ca. 160,00kr. hertil kommer forplejningen og transport.

Måltider fra fredag aften til søndag middag koordineres mellem deltagerne.

Tilmeldte roere forventes at være fortrolig med skift i inrigger samt have den fornødne ro rutine til at gennemføre turen.

Antallet af mulige deltagere vil afhænge af antallet af deltagende langtursstyrmænd (minimum 1. pr. båd), samt at antallet går op med de enkelte både.

Tilmelding til Per Munk Pedersen, mail. ragand@sol.dk tlf. 28943815 senest den 23.maj

Med ro hilsen

Per Munk Pedersen