Gratis kajaktur på Haraldsted sø for børn og unge d. 16. juni kl. 10-12

Lørdag d. 16. juni kl. 10.00 åbner Ringsted Roklub dørene for alle kajakinteresserede børn og unge og inviterer til en gratis prøvetur i kajak på Haraldsted sø. Kajakroning giver god træning og masser af naturoplevelser. Man kan vælge at dyrke kajaksporten som friluftsaktivitet, men der er også gode muligheder for at dyrke sporten på kaproningsniveau i Ringsted, fortæller instruktør Jan Christensen fra klubben.

Kunsten består i på én gang at holde styr på kajak, pagaj og balancen, men man starter altid i stabile kajakker, der er nemme at håndtere, fortæller han. Det eneste krav for at deltage i åbent-hus arrangementet er at man skal  være fyldt 10 år.  Deltagerne skal samtidig kunne svømme 350 meter, hvis man er under 12 år og 600 meter, hvis man er ældre. Arrangementet finder sted ved roklubbens klubhus, der ligger på Ejlstrupvej 160 ved søens dæmning. På dagen skal man blot medbringe sportstøj og et sæt skiftetøj.