Kajaktur Bagsværd-Furesø Lørdag 11 Maj 2019 (Vi prøver igen:-)

Vi prøver igen med tur til Lyngby og ro på søerne. (Turen erstatter Skælskørturen) Søerne er meget forskellige. Her skal vi som gruppe særligt lære at manøvrere i forhold til al slags trafik. På Bagsværd sø skal vi tage hensyn til baglæns roerne som dels roer på bane eller på vej til og fra diverse klubber. På Lyngby sø er der mange turister og ænderne selv er vant til at have fortrinsret der!! Furesøen er for de lidt mere ”seriøse” roere. Der kan være lidt bølger. Kanalen dertil og overbæringsstedet kan også være meget trafikeret. Osv. På alle søerne kan der komme turbåde! Så der er fine muligheder for at ”myldre” sammen med ligesindede.

Vi mødes: I klubben kl 7.00 til pakning!

Turens længde: er fra 20 – 22 km. Cirka! (Alle kan være med!)

Turen er for: Alle frigivne kajakroere.

Turen afsluttes: I klubben cirka kl 18.

Turarrangør: Kurt

Turleder: Besluttes på dagen.

Turbeskrivelse: Vejret vil diktere den endelige tur – men der kan komme muligheder for pause-is, læskende (non-akoholiske) drikke og smukke omgivelser. Måske kommer vi også forbi en enkelt kajakbutik med et godt udvalg for den kræsne og selektive pung.