Møn rundt i havkajak 5.-7. august 2010

Møns Klint

Stege Roklub vil gerne indbyde jer til at ro Møn rundt i havkajak d. 5 – 7. August.
Turen rundt om Møn er på ca. 100 km, og vi deler den ind i tre etaper.
Den første etape går fra Stege til Polmerende på Nordsiden af Møn, lige før klinten starter. Her ligger en natur camping plads hvor det koster 25 kr. at overnatte. Etapen er ca. 28 km. Vær opmærksom på en stejl opstigning fra stranden via trappe.
Den anden etape går rundt om Møns klint og ned mod Hjelm på sydsiden af Møn. Her har vi lånt en grund med omkring 500 kvm græs. Det er gratis at overnatte. Etapen er ca. 33 km. Her er en meget bred dejlig sandstrand.
Den sidste etape går tilbage til Stege og er næsten 40 km.
Da det er første gang Stege Roklub arrangerer denne tur med indbydelse af andre klubber, er der intet deltager gebyr. Hver roklub sørger selv for evt. følgebiler, mad og andet der er nødvendigt for at ro Møn rundt.
Der er sidste tilmeldings frist d. 30/7 og det er til mail adressen foens.moen@gmail.com . Tilmeld antal deltagere pr klub, da det er nemmest for mig at holde styr på.
Vi mødes kl. 10 i Stege Roklubs lokaler til briefing om turen, om særlige fokus punkter på turen. Vi har afgang senest kl. 12 og roklubbens lokaler vil være åbne fra kl. 0800. Der er mange supermarkeder lige i nærheden af roklubben, med superbrugsen, Aldi og Rema 1000 som de nærmeste, de to første i gå afstand.
Det er muligt at overnatte for et begrænset antal dagen før ved klubbens lokaler, hvor vi evt. kan grille sammen.
Vi satser på korte etaper for at kunne hygge, snakke, udveksle erfaringer og meget andet undervejs på turen.
I de kommende år vil vi arrangerer turen på samme tidspunkt hvert år, og udvikle turen yderligere. I bliver dermed de første deltagere, og jeres erfaringer og indput efter turen bliver vigtige for os, i den videre udvikling.
Mange hilsner Stege Roklub, Hans-jørgen Føns Jørgensen, Formand.