Medaljer til Ringsted Ro- og Kajakklub

I weekendens regatta i Bagsværd 16. maj 2021 sikrede klubben sig 2 guldmedaljer og 2 sølvmedaljer. Det flotte resultat blev leveret af 3 roere, heriblandt en junior-roer, der for første gang stillede op til konkurrence i den udfordrende disciplin ”single sculler”.
Jeppe Dyrbak Holst-Christensen vandt guld i et løb for begyndere i ”single sculler”. Jeppe er blot 15 år, og han satte sig for første gang i denne bådtype sidste efterår. Det skal dog nævnes, at Jeppe i forvejen er en erfaren kajakroer i klubben, og derfor har haft den fornødne sans for balance i den ekstremt krævende bådtype, som ”single sculleren” er.
Jákup Johansen vandt guld i Masters løb for ”dobbelt sculler” i et kombineret hold med Christian Mølvig fra Sorø Roklub.
Jákup vandt desuden sølv i Masters løb for ”dobbelt firer” i et kombineret hold med Christian Mølvig, Sorø, Allan Seelk, Nyborg og Brian Sørensen, Nyborg.
Per Bigum vandt sølv i Masters løb for ”single sculler”.
Alle medaljer blev hentet hjem på distancen 1000 meter.

Regattaen i Bagsværd var arrangeret af Regattaforeningen København, der på kort tid efter lempelse af Covid-19 restriktionerne samlede de nødvendige officials og hjælpepersonel, som kræves for at gennemføre en regatta for knap 200 deltager fra hele landet og med enkelte hold fra Tyskland. Deltagerne var således inddelt i grupper, der fysisk var adskilt under hele forløbet. Alt forløb som planlagt, og alle deltagere havde en fantastisk dag med relativt godt ro-vand og pænt vejr. Det var dejligt at komme i gang igen.

Klubben ser nu frem til næste større aktivitet, som er Masters Camp 4-6. juni 2021. Campen afholdes hos os. I den weekend vil man kunne opleve stor aktivitet på Haraldsted Sø ved dæmningen, hvor ikke mindre end 28 scullerbåde med landets bedste Master-roere vil træne fra morgen til aften.