Ny kajak fik navnet Rød Tuborg

Peter Moe Rasmussen fra Tuborgfondet navngiver den nye ungdomskajak "Rød Tuborg"

Der var stor glæde ved søbredden onsdag d. 22. september, da underdirektør Peter Moe Rasmussen fra Tuborgfondet lagde vejen forbi Ringsted Roklub sammen med en rar håndsrækning på 15.000 kr. til klubben.

I sin tale i det flotte efterårsvejr sagde Peter Moe Rasmusen, at fondet hvert år modtager mere end 4.000 ansøgninger om støtte, men at Ringsted Roklubs tiltag var sluppet igennem nåleøjet.

– Jeg er tit ude og overrække donationerne selv, og så føler man sig her som en bestemt person i rødt ved juletid, sagde Peter Moe Rasmusen med et glimt i øjet.

Han kunne tilføje, at fondsbestyrelsen glæder sig over at kunne medvirke til at søsætte nye aktiviteter og øge børn og unges interesse for idræt i Ringsted.

Den nye kajak fik samtidig et passende navn, der fik smilet frem hos Tuborgfondet. Den nye røde Vajda Accelero M kaproningskajak fik nemlig det meget fornemme navn Rød Tuborg.

Kajakken er rød, og Rød Tuborg er også navnet på den allerførste øl Tuborg bryggede helt tilbage i 1875.

– Når jeg er ude at døbe både, plejer jeg mange gange at døbe dem i øl, men denne gang skal det alligevel  være i vand fra Haraldsted sø, sagde Peter Moe Rasmussen ved dåben.

På bestyrelsens vegne takkede Jeppe Brandt Jepsen for kajakken og den generøse donation på 15.000 kr., som har gjort det muligt for os at anskaffe den smukke kapkajak.

Ringsted Roklubs ungdomsafdeling er en meget aktiv del af klubben, med mange unge medlemmer, men også en afdeling, der nyder godt af forældrenes opbakning ved forskellige arrangementer.

Klubben har i årets løb haft en pæn tilgang til netop unge medlemmer, og RRK har mange talentfulde konkurrenceroere, som vil sætte stor pris på denne nye kajak, sagde formanden.

Efter roturen på vandet stod den naturligvis på en Tuborg til alle børnene. Tuborg Squash selvfølgelig!

Og meget passende for dette arrangement havde formanden tillige bagt en lækker Squash-kage til stor glæde for alle de fremmødte.