Nye Rosystem

Velkommen til Ringsted Ro- og Kajakklubs nye Rosystem.

Det er en helt ny og egenudviklet software.

Der vil altid være småfejl i ny software, og alle opfordres til at give administratorerne (Tommy og Per) besked, hvis der er noget, som bør rettes.

Det nye Rosystem kan betjenes fra hvilken som helst af de tre arbejdsstationer (standeren i entreen, PC i klublokale og PC i bådehal).

Når du skal logge ind på systemet for første gang:

Klik på ”login” tast. Tast dit 4-cifret medlemsnummer (se nedenstående liste, husk evt. nul). Dit password er til start det samme som dit medlemsnummer, efter første login skal du rette dit password.  Dit nye password må ikke være det samme som dit medlemsnummer. Vælg et kort og simpelt password, som er nemt at huske og at taste.

Når dit første login er gennemført, er du klar til at bruge systemet i det daglige og med de rettigheder, som du er tildelt af systemets administratorer.

Hver gang du skal bruge rosystemet, skal du logge ind. Det gælder ved ankomst til klubhus, når du skal på vandet (Ny tur), når du skal skrive båden hjem (Afslut tur), og når du skal forlade klubben (Forlad klubhuset). Man behøver ikke at logge ud af skærmen/PC`en hver gang. Det sker automatisk efter 30 sek., men det en god vane altid at gøre det, og så kan den næste bruger hurtigt komme til. Selvom man er logget ud, er man stadig aktiv i systemet, og d.v.s. man er fysisk i klubben eller på vandet.

Det er f.eks. ikke nok, at kun styrmanden er logget ind. Han kan godt skrive båden og de enkelte roere ud på en ny tur, men han kan kun vælge de roerne, der er ankommet til klubhuset, dvs. at de har foretaget login ved deres ankomst til klubhuset.

Når du forlader klubhuset, skal du login igen, klik ”Forlad klubhuset” derefter klik ”Skift bruger”

Papir-loggen udgår, og rosystemet genererer selv den liste over aktiviteter, som skal afleveres til kommunen. Hvis man glemmer at trykke ”Forlad klubhuset”, bliver der genereret fejlagtige lister til kommunen.

Særligt for vinterbadere

Den enkelte vinterbade skal blot logge ind ved ankomst og logge ind igen og trykke ”Forlad klubhus”, når klubhuset forlades. Herved kan den enkelte vinterbader ved sæsonens afslutning få præsenteret en statistik over antallet af badningen i sæsonen.

Skulle det ske, at en vinterbader glemmer at trykke ”Forlad klubhus”, har bademesteren mulighed for at tjekke alle vinterbadere ud af klubhuset med en særlig funktionsknap.