Sigurd og Gert udtaget til landsholdet

U-19 roeren Sigurd Hutnik og træner Gert Busk fra Ringsted Ro- og kajakklub er samme med en konstellation fra tre andre danske roklubber blevet udtaget til at repræsentere de danske farver ved Baltic Cup den 7-8. oktober i Hviderusland i bådtypen dobbeltfirer på B-landsholdet.

Udtagelsen blev en realitet da båden vandt udtagelsesregattaen på Bagsværd sidst i august, og siden da har roerne fra Hadsund, Odense, Roskilde og Ringsted mødtes hvert weekend i Ringsted Ro- og Kajakklub for at træne samarbejdet på holdet og forbedre fysikken inden regattaen i Hviderusland. Sådan en trænings weekend byder på fem træningspas for de kun 17-18 årige gutter.

I sidste weekend var det danske senior landshold også på besøg i Ringsted Ro- og kajak klub for at få de sidste forberedelser på plads inden Verdensmesterskaberne i roning som starter i USA senere i september. Ved den lejlighed fik den unge konstellation mulighed for at prøve at konkurrerer mod landsholds senior firer til træningen som var med til at give noget ekstra motivation.

På Billedet ses venstre træner Gert Busk fra Ringsted, Tobias Taudal fra Odense, Haris Alagic fra Hadsund, Sigurd Hutnik fra Ringsted samt Kofoed Jensen fra Roskilde Roklub