Ugeskemaer for aktiviteter i vintersæsonen

Vintersæsonen nærmer sig. Vi er (heldigvis) rigtig mange aktive denne vintersæson. Samtidig skal vi tage vores forholdregler i forhold til Covid 19. Derfor har bestyrelsen valgt at at sætte begrænsninger for antal personer i omklædningsrum og lavet et ugeskema med tider for de enkelte aktiviteter. Der er et ugeskema, som gælder for perioden 1. oktober til 25. oktober (standerstrygning) og et fra 26. oktober og frem til 31. marts.

Som udgangspunkt bør vinterbadere ikke benytte omklædningsrum/bad i tidsrummet kl. 1700 – 1800 på mandage og tirsdage frem til standerstrygning 25. oktober. Endvidere bør vinterbadere i hele sæsonen ikke benytte bad og omklædningsrum lørdage 0800-1000, og roere bør ikke benytte bad og omklædningsrum søndage 0800-1000. Vinterbadere kan sagtens i disse spidsbelastningsperioder (mandag, tirsdag, lørdag og søndag) benytte sauna og bade fra broen i hele tidsrummet, men man må nøjes med at skylle sig under underdørs (kold) bruser og undlade at gå gennem omklædningsrum.

Man er dog altid velkommen til at vurdere den aktuelle belastning på omklædningsrummene, når man ankommer til klubben. Hvis der er god plads, så er det helt i orden at benytte omklædningsrummene, – også selvom man kommer i et tidsrum, hvor andre grupper har fortrinsret. Dog bør man pakke sit tøj i taske og tage det med ud fra omklædningsrummene, mens man ror hhv. vinterbader. Tilsvarende bør man efter roning hhv. vinterbadning vurdere om der er plads i omklædningsrum til et hurtigt bad, hvis det er i et tidsrum, hvor andre grupper har fortrinsret. Der vil blive arrangeret plads til tasker, som man kan tilgå, uden at skulle gennem omklædningsrum.
Herudover gælder følgende hovedregel for antal personer i de forskellige rum. Antallet skal respekteres, og vi opfordrer i den forbindelse til, at man gør sig hurtigt færdig, når der er trængsel:

• Dameomklædningsrum: Max. 8 personer
  • Herreomklædningsrum: Max. 12 personer.
  • Sauna: Max 15 personer.
  • Motionsrum: Max. 6 personer.
  • Klublokale: Max. 25 personer.

Skemaer vil senere blive sat op, og kan hentes herunder :

RKK oktober

Vinterbaderne oktober