Aflyst!!! – 12-13/6: Havkajaktur til Avnø Fjord

Hermed inviterer turudvalget til havkajaktur for klubbens medlemmer. For at deltage i turen skal du være rutineret havkajakroer, og kunne ro en dagstur på 15 km. uden problemer også i evt. hårdt vejr.

Mødetid fredag d. 12/6 kl. 17.30 ved klubhuset og hjemkomst lørdag aften.

Vi sætter kajakkerne i vandet ved Svinø naturhavn eller ved Avnø Naturcenter, og håber på at se sæler undervejs på turen. Vi ror en kortere tur fredag aften og ca. 15-20 km. lørdag.

Vi ror i samlet flok, og alle holder sig på det lave vand nord for sejlrenden for at undgå at forstyrre sælerne. De sæler der ønsker det kommer selv ud til os, hvis de ikke er ude og jage.

Vi overnatter i 2 shelters på Avnø. Vi medbringer dog også telt, hvis shelterpladsen er optaget. Vi medbringer selv egen mad, drikke, kaffe, skiftetøj og skraldepose, sovepose m.v. Der er fra shelterpladsen ca. 1800 meter op til Avnø flyveplads, hvor der er toilet og vand.

På shelterpladsen er der borde og bænke, tre bålpladser og et muldlokum. Man må hente brænde i skoven og save af væltede træer. Vand kan man hente ved Avnø Naturcenter.

Se kort over området her

Udstyr: Egen havkajak eller lejet havkajak og pagaj, som klubben vil sørge for. Ønsker du at leje en havkajak med tilhørende udstyr til turen koster det 75 kr. pr. dag som betales til René senest d. 10/6 ved træningsdagene i klubben. Den 10/6 holder vi et planlægningsmøde kl. 20 i klubben for alle deltagere på turen. Pris for evt. fælles forplejning følger senere.

Turledere: René, Jan og Yvonne. Tilmelding skal ske til Rene på rene.munch@gmail.com senest d. 5/6. Du kan få mere at vide om turen hos turlederne ved mandags- eller onsdagstræningen.