Adam Spliid på besøg i Ringsted

Adam Spliid

Ringsted Roklub havde i weekenden besøg af landsholdsroeren i kajak Adam Spliid, der har været på landsholdet i næsten 10 år og også har verdensrekorden i ergometerroning på 1000 meter.

Den 25-årige landsholdsroer, der stammer fra Sorø, lagde vejen forbi Ringsted med trænings- og tekniktips til klubbens unge roere til brug i vinterens træning.

Og besøget var populært blandt klubbens unge medlemmer, der glædede sig over Adam Spliids besøg ved Haraldsted sø.

Idéen er, at vi nu i Ringsted Roklub tilbyder idrætsaktiviteter til børn og unge både på det motions- og konkurrencemæssige område. Adam Spliid er samtidig en rollemodel, de unge kan lære rigtig meget af,  når det gælder motivation og træning.