Ringsted Roklub starter samarbejde med skoler og SFO´er

Ro- og kajakkaravanen er et nyt rekrutteringsprojekt med Ringsted Roklub og Ringsted Kommune bag roret. Karavanen er et helt nyt tiltag i 2010, der styrker børns lyst til fysisk aktivitet og idræt i naturen.

Karavanen tilbyder forskellige aktiviteter:

* 2-3 skoletimers aktivitet for en klasse med roning til lands i romaskiner og sjov idræt i idrætstimerne. RRK kommer til skolen med alle romaskiner, rekvisitter og mandskab.

* En hel aktivitetsdag f.eks. ved en idrætsdag, projektuge el. lign. for flere klasser f.eks. i et længere forløb. RRK kommer til skolen med romaskiner, rekvisitter og mandskab.

* Et dagskursus i roning eller kajak på Haraldsted sø, hvor klubben stiller med alt udstyr og mandskab.

Karavanen kører ud til skoler, SFO´er og institutioner i Ringsted Kommune og kommer med aktiviteter, inspiration og veluddannede instruktører. Karavanen er støttet af Kultur- og trivselsudvalget i Ringsted Kommune.

Læs mere om tiltaget her!