Ro- og kajakkaravanen besøgte Kildeskolen

Fredag d. 5. november var Ringsted Roklub på besøg hos Kildeskolen i Landsbyhuset i Gyrstinge med vores karavane.

36 elever fik først indblik i Ro- og kajakklubbens arbejde og foreningsliv. Der var stor interesse og mange spørgsmål til de fem instruktører som var med denne dag.

Vi havde opstillet fire stationer med romaskiner, kajakmaskine og aktiviteter fra DGI´s aktivitetstrailer som også var medbragt. Efterhånden som eleverne fik lært teknikken blev der skruet op for farten, og vi fik eleverne til at ro om kap med hinanden.

Alle data og resultater blev noteret, og eleverne fik virkelig sved på panden i kampen om at ro længst på tid. Det var også interessant at se, at nogen af de elever som normalt ikke har idræt som deres ”yndlingsfag” faktisk var meget aktive og glade for dagen.

Da vi var færdige spurgte eleverne, om vi ikke nok kunne lave den slags hver gang til idræt!!

Faciliteterne i Landsbyhuset var perfekte både med den lille sal, hvor vi startede med oplæg og teori og selvfølgelig selve hallen med caféområdet som base.

Fra roklubben deltog Jeppe, Anne-Birte, Christian, Kurt og Jan som instruktører.

Se fotos fra dagen her!