Guld til lokal roer

Mejse Østergaard Nielsen i dobbeltsculler sammen med makkeren Nanna Bardram Kehr fra Bagsværd Roklu. På 2000 m kæmpede de sig i finalen, som de senere på dagen vandt i sikker stil i et meget spændende løb.

MEJSE ØSTERGAARD NIELSEN I DOBBELTSCULLER SAMMEN MED MAKKEREN NANNA BARDRAM KEHR FRA BAGSVÆRD ROKLU. PÅ 2000 M KÆMPEDE DE SIG I FINALEN, SOM DE SENERE PÅ DAGEN VANDT I SIKKER STIL I ET MEGET SPÆNDENDE LØB.

I denne weekend var der Baltic Cup i roning i Hamborg, hvor de 11 baltiske lande dyster mod hinanden i de forskellige bådtyper, der findes i roning, dog på nær otter.

Her deltog Ringsted Ro- og Kajakklubs Mejse Østergaard Nielsen i dobbeltsculler sammen med makkeren Nanna Bardram Kehr fra Bagsværd Roklub og Ringsteds træner Karsten Nielsen.

Lørdag blev der roet 2000 m, som er den olympiske distance, og her kæmpede pigerne sig i finalen, som de senere på dagen vandt i sikker stil i et meget spændende løb. De blev godt hjulpet på vej af de danske tilskuere, der havde taget turen til Hamborg for at støtte de unge landsholdsroere.

Søndag gentog pigerne succesen og kunne tage endnu en guldmedalje med hjem. De øvrige danske hold klarede sig også flot, og i den samlede Baltic Cup konkurrence, hvor hvert hold får point efter placering, blev Danmark nr. 3 efter Tyskland og Polen.

Kilde: Lokalbladet Ringsted