Kaproningstræning med europamesteren Birgit Pontoppidan

birgit_pRingsted Roklub får besøg af den dygtige kajakpige Birgit Pontoppidan fra Gladsaxe 8. august kl. 13-17, hvor du kan høre om hendes rokarriere og træning.

Birgit vandt sidste år EM i toerkajak på marathondistancen og har netop vundet et World Cup stævne i Tjekkiet også i toerkajak. I år er målet bl.a. et godt resultat ved VM marathon.

Alle ungdomsroere fra Ringsted Roklub og øvrige fra RRK kan deltage i dagen, hvor man kan høre mere om, hvordan Birgit siden tiden som ungdomsroer har opnået fornemme resultater.

Programmet er bl.a.:

– Hør om hvordan Birgit vandt guld ved EM og World Cup marathon

– Hør om en eliteroers daglige træning og om at finde viljen til at blive bedre

– Få inspiration til træningen og kaproning

Efter oplægget bliver der træning på vandet for ungdomskaproerne, hvor Birgit vil hjælpe til ved træningen.

Vil du være med til arrangementet her, så skal du blot huske at tilmelde dig på forhånd til ungdomskajak@gmail.com

På dagen medbringer man blot egen forplejning. Vel mødt!