Så er nyindretningen i gang

Vi er nu lige så stille gået i gang med nyindretning af bådehallen.  Den 26. november blev de fleste kajakker flyttet til et sikkert, ventileret og tørt opbevaringssted med masser af tremmer! En grisestald! Kajakkerne blev kørt på nogle vellastede biler samt vores bådetrailer. Vi skulle være færdig med flytningen om lørdagen, for der var lovet storm dagen efter. Det blev fint klaret og  den første efterårsstorm slog til som planlagt om søndagen.

Vi har dermed nu ryddet det meste væk og har gjort klart til at indrette.

Fredag den 2. december ankom der ca 1 ton træ til konstruktionen i hallen. Der er rigtig meget træ skal jeg hilse. Især når det skal bæres ind. Når man ser på mængden af træ kan man godt forestille sig, at der er nok at tage fat på. Men der er heldigvis sat gode kræfter på på projektet. Der bliver nu pause i hallen et stykke tid indtil januar måned. Når julen så er ovre og nytåret skudt ind, starter vi med opbygning af stativet. Vi regner med, at det vil ske i løbet af nogle weekender.  Så vi håber på godt vejr og rimelige temperaturer til byggearbejdet. Nu får vi se hvordan det hele spænder af, men vi regner med at den nye indretning er klar i rigelig tid til standerhejsning.

Der kommer mere nyt efterhånden som arbejdet skrider frem.

Venlig hilsen
Byggeholdet: Jørn, Claus, Tommy, Poul Erik, Jørn, Jeppe, Kurt, Lars, Niels og Torben

Bådehallens ”kajakside” skal nyindrettes med blandt andet et nyt bådestativ

Se tegninger af bådehallens nyindretning her (åbner som pdf):

Ved bestyrelsesmødet den 6. oktober var projektgruppens forslag til forbedring og nyindretning af ”kajaksiden” af bådehallen endelig klar og blev forelagt bestyrelsen. Projektgruppen, som består af Jeppe, Kurt, Jan og Torben, har udarbejdet forslaget. Det har været svært at gøre alle tilfredse, men vi mener at den viste løsning vil bringe os et godt stykke videre mod en, forhåbentlig, velfungerende bådehal til alles bedste. Det er et stort skridt på vejen mod bedre faciliteter, større roglæde og færre skader på ryg og materiel.

Nyindretningen vil øge opbevaringskapaciteten i ”kajakdelen” af bådehallen og gøre os i stand til at opbevare flere robåde og kajakker. Der bliver plads til (ca):

• 4 singlescullere
  • 2 styk firer med styrmand-indriggere
  • 1 styk toer med styrmand-indrigger
  • 78 kajakker
  • 1 dobbeltkajak
  • pagajer etc.

Allerede nu kan man uden for hallen se en sammentømret prøvejig på kajakdelen af stativet. Den er i øvrigt ikke let at fragte på en trailer til hjemmebrug skulle jeg hilse og sige!

Til projektet får vi rigtig god hjælp til indkøb af materialer fra Optimera ved Poul Erik. Det er et meget velkomment initiativ og strækker klubkassen godt. Herfra en stor tak for hjælpen. Vi satser på at hallen vil blive nyindrettet i løbet af vinterperioden med hjælp fra diverse trofaste medlemmer. Jeppe vil nu samle en lille gruppe til at planlægge projektet mere detaljeret. Når det er klart, vil vi komme med en tidsplan for aktiviteterne og efterlyse varme hænder og gode initiativer til at hjælpe med gennemførelsen.

Jeg kan allerede nu afsløre at vi får brug for masser gulvtæpperester til at beklæde skinner til både med. Meget gerne lange stykker! Det vil også blive nødvendigt at rydde “kajakdelen” af hallen for både, så der bliver plads til at arbejde. Derfor skal alle privatkajakker på et tidspunkt afhentes, og der skal også findes plads til resten bådene et andet sted. Jeg håber I vil tage godt imod det nye tiltag og hjælpe med til gennemførelsen.

Mange rohilsener
Torben Svendsen