Flot håndsrækning til ny kajak og letvægtsårer

Filialdirektør Kaare Nielsen fra Sydbank i Ringsted havde en stor check med på 25.000 kr., da han mandag d. 4. oktober besøgte Ringsted Roklub.

Anledningen for besøget var, at Fonden for sparTrelleborg for nylig havde bevilget 15.000 kr. til en ny ungdomskajak og pagaj og tillige yderligere 10.000 kr. til nye letvægtsårer.

Den nye Vajda Civetcat kajak fik meget passende navnet Trelleborg, og er en hurtig turkajak.

Kaare Nielsen fra Sydbank ønskede Ringsted Roklub tillykke med det nye materiel, og håbede at det ville bringe klubben mange gode oplevelser fremover på Haraldsted sø.

– At sige de falder på et tørt sted er vel næppe helt relevant i en forening der udøver sin sport på vandet, sagde Ringsted Roklubs formand Jeppe Brandt Jepsen. Denne donation har dog gjort det muligt for os at købe en ny kajak med tilhørende pagaj, samt letvægtsårer og andet udstyr til opgradering af en af vore robåde.

Han nævnte, at Ringsted Roklubs ungdomsafdeling er en meget aktiv del af klubben, med mange unge medlemmer, men også en afdeling, der nyder godt af forældrenes opbakning ved forskellige arrangementer.

Herefter kunne alle de fremmødte gæster og roere frembringe et 3-foldigt leve for den nye flotte kajak.