Velbesøgt standerstrygning i flot efterårsvejr

Ringsted Roklub markerede lørdag d. 9. oktober sæsonafslutningen med en velbesøgt standerstrygning i rigtig flot efterårsvejr.  Flere ihærdige roere havde benyttet formiddagen til en sidste rotur på Haraldsted sø, inden standeren skulle hales ned.

I standerstrygningstalen kom klubbens formand Jeppe Brandt Jepsen ind på en række af sæsonens mange aktiviteter  inden for roning og kajak. Her var der bl.a. et tilbageblik på klubbens to afholdte stævner, og roernes deltagelse i mange forskellige stævner. Samtidig rettede formanden en stor tak til bestyrelse, instruktører, forældre og medlemmer for en meget fin indsats i årets løb.

– Der har også været afholdt gode kurser i både roning og kajak i sæsonens løb, sagde formanden, som håbede at flere medlemmer ville kom til fremover.

Ved standerstrygningen kunne tre nye både døbes, og det var Frederik Pil, Peter Krøll og Magnus Søgaard, der fik det ærefulde hverv at døbe kajakkerne i vand fra Haraldsted sø. De nye kajakker fik navnene Danske Bank, Malik (der betyder bølge på grønlandsk) og Pilen.

– Vil man fortsat være aktiv på vandet i vinterens løb, skal man blot huske at søge om vinterroningstilladelse hos bestyrelsen, sagde formanden i sin tale.

Det var ungdomstræner Christian Amdisen, der herefter halede klubbens flag ned fra bådehallen som markering af, at den officielle rosæson nu er afsluttet. Indenfor fortsatte standerstrygningsarrangementet dog en rum tid i et propfyldt klubhus med det meget populære kagebord.

Se billeder fra dagen i klubbens fotoalbum!