Prøvedag i kajak for børn og unge

Søndag den 21. juni kl. 11.00 åbner Ringsted Roklub dørene for alle kajakinteresserede børn og unge i alderen 10 til 18 år.  Ungdomroer

Her holder klubben et gratis åbent-hus arrangement, hvor børn og unge kan prøve kræfter med klubbens kajakker.

– Det er ikke så svært at ro kajak, som man måske skulle tro, og man starter altid i nogle stabile kajakker, fortæller instruktørerne Jan Christensen og Christian Amdisen fra Ringsted Roklub. Samtidig giver kajakroningen mulighed for både naturoplevelser, nye kammerater og god motion.

På åbent-hus dagen kan man prøve både klubbens børnekajakker, polokajakker og turkajakker.

Arrangementet for nye interesserede ungdomsroere finder sted ved roklubbens klubhus, der ligger på Ejlstrupvej ned til Haraldsted sø ved dæmningen.

– Det eneste krav for at deltage i åbent-hus arrangementet er, at man kan svømme 300 meter, hvis man er under 12 år og 600 meter, hvis man er ældre, oplyser Jan Christensen.

Man skal på dagen blot medbringe to sæt sportstøj og et sæt skiftetøj for at kunne udfordre kajakkerne.