Skoler på besøg i Ringsted Roklub

img_0720_lille2

Roklubbens initativ med Ro- og kajakkaravanen er blevet en stor succes. I foråret har  mere end 150 børn og unge på Asgårdsskolen, Vigersted Skole og Dagmarskolen nemlig prøvet at ro i klubbens Concept 2 romaskiner og kajakergometer på skolerne. Meningen med karavanen er at præsentere roning og kajak på en ny måde og dermed skabe tilgang af nye ungdomsmedlemmer til RRK i denne sæson til både roning og kajak.

I maj og juni måned får endnu et hold børn og unge i Ringsted mulighed for at stifte bekendtskab med roklubbens tilbud.

Den 17. maj kommer Heldagsskolen på besøg og skal prøve roning, og 27. maj skal Søholmskolen prøve roningen på Haraldsted sø.  I næste måned d. 7. juni får roklubben herefter besøg af Kildeskolen også til roning.

Den 20. maj besøger Ro- og kajakkaravanen Vetterslev-Høm skole med Concept2 romaskiner og kajakergometer og deltager efterfølgende i et større arrangement i Ringsted Hallerne under kommunens projekt “Leg og bevægelse”.

I august kommer Dagmarskolens SFO på besøg i roklubben og skal prøve kajak og roning, og i september følger Vigersted Skoles Skolesport hold efter med et besøg.

Instruktører ved arrangementerne er Kurt Frederiksen, Jeppe Brandt Jepsen, Anne-Birte Hansen, Jan Christensen og Christian Amdisen. Har man lyst til at hjælpe med ved arrangementerne som instruktør, kan man kontakte Jan Christensen på tlf. 42 42 41 80 og aftale nærmere.