SUSÅ-tur SØNDAG d. 1. Maj 2016. Årets første kajaktur! Opdateret!

SUSÅ-tur Søndag d. 1. Maj 2016  –  Første kajaktur 2016!

Turen planlægges så alle kan være med – Så kom friskt med!

Åen udspringer i Tingerup Tykke ved Rønnede. Herfra slår den en bue mod nordvest og kommer forbi Haslev, Ringsted og Sorø og endelig sydover mod Næstved. Susåen har sit udløb i Karrebæksminde Bugt. På sin vej løber den igennem Danmarks 8. største sø, Tystrup-Bavelse Sø. Området og skovene omkring Tystrup-Bavelse søerne er gjort til Danmarks første naturpark.

Afhængigt af vejret ror vi enten fra: Vrangstrup ned til Tystrup sø. Vi holder frokost når vi kommer 300 meter syd for Susåens udløb i søen. Efter frokost ror vi ned i Bavelse sø og videre i Susåen. Turen ender ved Skelby.

Eller vi ror fra Skelby til op til Bavelse sø og dernæst retur og ned til Næstved. Ligeledes med hyggelig frokost undervejs.

Vi mødes: I klubben kl 8.00 til pakning.

Turens længde: er fra 20 – 22 km. Cirka! (Alle kan være med!)

Turen er for: Alle frigivne kajakroere.

Turen afsluttes: I klubben cirka kl 18.

Turarrangør: Torben Svendsen 2652 7024

Turleder: Afsløres på dagen.

OBS: Du er selv ansvarlig for at købe/organisere en nummer plade til Susåen. Klubben forventes at kunne stille med 10 nummeroplader som fordeles efter først til mølle princip! Nummerplader til Susåen kan eventuelt bestilles via nettet.

Vi håber du vil med!

Venlig hilsen og vel mødt.

Torben Svendsen