Standerhejsning og kajakdåb

Solen kom frem og temperaturen nærmede sig næsten 20 grader, da Ringsted Roklub havde standerhejsning den 2. april 2011. Formand Jeppe Brandt Jepsen bød de fremmødte medlemmer velkommen med ønsket om en god rosæson, og opfordrede desuden medlemmerne til også at give sig tid til det hyggelige samvær i klubhuset efter hver roaften. Ungdomstræner Christian Amdisen fik æren af at hejse klubflaget, og det varede ikke længe efter kaffebordet, før de første robåde og kajakker kom i vandet. En af kajakkerne på vandet var den helt nye voksenkajak af typen Coast 450, som blev døbt og fik navnet “Isbjørn”. Coast 450 er en begynderkajak i samme familie som klubbens Coast Line og Coast Runner kajakker. Den er lidt kortere: 4,5 meter (deraf navnet) og derfor lidt lettere og er blevet populær som en superstabil men samtidig hurtig begynderbåd.