Tur til Vordingborg

Fredag morgen den 6. maj drog seks friske roere fra ”lørdags-morgenroerne” af sted til Vordingborg til to ro-dage på Storstrømmen. Vi startede fra Vordingborg Roklub fredag kl. 10.30 og roede på næsten stille vand ud under lavbroen (Farøbroen) videre til Petersværft, hvor vi holdt frokost. Derfra gik turen rundt om Tærø og rundt om Bogø, hvor vi havde et kort provianteringsstop i læ af dæmningen mellem Bogø og Møn. Under Farøbroen igen, men denne gang højbroen og så et langt stræk tilbage til det smukke Vordingborg, hvor vi var kl. ca 18.30. 44 kilometer og seks ømme bagdele senere satte vi de to to-årers inriggere på vogne og i bådhus. Aftenen gik med spisning og hygge i Kurts lejlighed.

Lørdag morgen tog vi igen ud og havde en dejlig tur rundt om Masnedø og Kalven, hvor vi bl.a. så en sæl stikke snuden oven vande, samt var ved at blive fanget af utallige sportsfiskere, der prøvede lykken efter hornfisk ved Masnedsund. Turen blev på lidt mere beskedne 13 kilometer, men med bagdelene stadig lidt ømme fra fredag, var det rigeligt ;o)

Turen sluttede med frokost i VRs klublokale og så gik det hjem til Ringsted igen.

En skøn oplevelse at komme ud på andre vande end Haraldsted Sø, og vejret viste sig heldigvis fra sin bedste side – selvom det gav lidt røde næser, lår og hænder, og det er bestemt ikke sidste gang vi tager ”på langfart”.

Peter Svendsen