Frisk vind på banerne ved Danske Bank Cuppen i Ringsted

Knap 40 børn var med, da der lørdag d. 18. september blev holdt Danske Bank Cup på Haraldsted sø i et frisk blæsevejr.

Banerne var dog lagt op mod søens dæmning, og det gav masser af læ for deltagerne, der roede både 4 x 100 meter stafet, toerkajak over 200 meter og et 2000 meter individuelt løb.

Ringsteds roere klarede sig også rigtig godt på hjemmebanen.

I U12-klassen var der bronze i toerkajak til Frederik Pil sammen med Sorøs Dana Larsen og en sølvmedalje til Peter Krøll og  Anne Christine Fabrin-Brasted fra Sorø. I U14-klassen vandt Magnus Søgaard sølvmedalje i toerkajak over 200 meter sammen med Victor Simonsen fra Amager Ro- og Kajakklub.

I stafetløbet i U12-klassen blev det til guld forFrederik Pil sammen med Karl Find-Hansen fra Vallensbæk Kano og Kajak Club, Tine Bødker fra Sorø Kajakklub og Anne Hauge Sørensen  fra Køge Kano og Kajak Klub.

I samme klasse hentede Ringsteds Christian Schmidt sølv sammen med  Jonas Hall-Andersen fra Sundby Kajakklub, Jannick Andreasen fra Hvidovre Kajakklub og Anne Christine Fabrin-Brasted fra Sorø Kajakklub.

I U14-klassen var der var guldmedalje til Magnus Søgaard i stafetten sammen med Asger Goldbach fra Køge,  Rasmus Sørensen fra Sundby Kajakklub og Victor Simonsen fra Amager Ro- og Kajakklub.

Endnu en guldmedalje gik til en Ringsted-roer, da Frederik Pil også vandt den individuelle 2.000 meter i U12-klassen.

Danske Bank havde sponsoreret medaljer til alle klasser i U10, U12 og U14, og der var mange gode lodtrækningspræmier i form af biografbilletter, sportstasker og håndklæder. Den helt store lodtrækningspræmie, en børnekajak fra Danske Bank, blev vundet af Køge Kano og Kajak Klub.

Tak til alle hjælpere fra Ringsted og Køge, der gjorde en fornem indsats og skabte et stævne helt i topklasse.

Se resultatlisten fra stævnet her!

Se fotos fra stævnedagen her!