Guld og bronze til Ringsted Roklub

dbc_arkRingsted Roklub deltog 15. august med fire roere ved Danske Bank Cuppen i Amager Ro- og Kajakklub, hvor
Jonas Søgaard, Sebastian Kristensen, Frederik Pil og Kristian Zeymer alle skulle med til deres første kajakstævne.

Sammen med de to trænere Christian Amdisen og Jan Christensen, og alle forældre gik turen til Islands Brygge med Ringsteds nyindstandsatte trailer for at ro stafetter, toerkajak og enerkajakløb i Københavns Havn.

Vind og vejr og lidt bølger fra større både i havnen gav store udfordringer for deltagerne, men humøret var højt, og det blev en rigtig hyggelig dag for alle. Lodtrækningspræmierne og lodtrækningskajakken gik ikke til Ringsted i håbet omfang, men det blev til gengæld til nogle meget flotte resultater på vandet!

Med hjem fra stævnet fik Ringsted nemlig en flot guldmedalje og to bronzemedaljer. Frederik Pil vandt i U12-klassen 2000 meter enerkajak i sikker stil, og sammen med Sif Thieme fra ARK blev det til bronze i 200 meter toerkajak.

Også i U14 klassen blev det til bronze i toerkajak over 200 meter, da Sebastian Kristensen og Anders Lundberg fra Esrum roede en 3. plads hjem.

Jonas Søgaard og Kristian Zeymer viste tillige rigtig gode takter i stafetterne og i toerkajak, og alle Ringsted-roere fik en hyggelig og lærerig dag på vandet, hvor mere end 70 børn deltog.