Kaproerne igen på sejrsskamlen ved Copenhagen Open

S&M copenhagen open 2016_3 (2)I den forgange weekend startede årets første kaproningsregatta den danske regatta sæson med Copenhagen Open på Bagsværd sø. Lidt over 500 hold havde meldt deres ankomst, og RRK var repræsenteret ved Mike Halvor og Sigurd Hutnik i U17 dobbeltsculler, og Masterroerne Steffen Feddersen og Claus Solmer-Jørgensen også i dobbeltsculler.

Drengene roede lørdag indledende løb og sluttede på en andenplads som var nok til at kvalificere til sig eftermiddagens finale. I finalen var to andre både dog for stærke for drengene som sluttede på en flot tredieplads.

Søndag sluttede drengene også på andenpladsen i det indledende løb og kom videre til finalen. Her roede drengene et rigtig godt løb og kom ind på en meget sikker andenplads og var kun tre sekunder fra den vindende båd.

I master klassen (veteran) var der mødt 9 herre både frem til start i lørdagens løb. Ringsted var kommet i et stærkt heat og lå længe og sloges med en båd fra Lemvig ned over banen, men måtte til sidst se sig henvist til trediepladsen slået med sølle to sekunder.

Søndagen bød på lidt bedre rovand og det profiterede Steffen & Claus af og tog med den næst-bedste tid den samlede andenplads blandt de otte startende både.

S&M copenhagen open 2016_4 (2)