Nordea besøgte Ringsted Ro- og Kajakklub

Modigt personale fra Nordea besøgte Ringsted Ro- og Kajakklub onsdag den 22. september 2021 for at få et par prøveture i kajak og robåd.

Nordeafonden har flere gange givet donationer til vores klub, og det var en dejlig aften med rolig sø og solskin.

Kurt Hansen, Teddy Tofte Hansen og Joachim Jørgensen tog sig af kajakkerne og lovede, at man ikke behøvede at vove sig ud i ”grønlændervendinger”, som instruktørerne selv er eksperter i. Hver person fik indstillet kajak og valgt pagaj, og efter en kort opvarmning blev kajakkerne sat i vandet.

Tommy Silvestre og Jeppe Brandt Jepsen sørgede for at få en inrigger sat i søen.

Tommy forklarede om begreberne ”styrbord” og ”bagbord”, det skabte for bankfolkene lidt forvirring (men det er bare lidt ligesom ”debet” og ”kredit” i deres verden). Vigtigt er det også at vide, om man sidder etter, toer, treer eller firer. Da alt det var på plads gik inriggeren flot på søen.

Flere prøvede både kajak og inrigger. Ingen faldt i søen. Nogle fik ”lidt” vand på sig. Men det er jo en søsport!

Klubbens vinterbader Anne Lise Oechsler havde sørget for sandwich og drikke til alle. Humøret var godt, snakken gik, og vi nød den smukke udsigt over søen.

Til slut kom ungdomskajakroerne på land med deres trænere Lotte Vestermarken og Jørn Ekblom. De unge afslog tilbud om sandwich (der var for meget salat på), men en tænkte, at det kunne hans mormor vist godt lide, så han fik et par stykker med hjem til hende.

Formand og husformand ryddede op, lukkede og slukkede efter endnu en god oplevelse i vores klub.

Marianne Nyled Jepsen