5 Gulmedaljer til kaproer Mejse Østergaard Nielsen Sorø Regatta

I weekenden den 2 og 3 juli stod den på Sorø regatta for Ringsted Ro – og Kajakklub unge kaproer Mejse Østergaard Nielsen. Her var ikke kun tilmeldt roere fra Danmark, men også Sverige og Norge og vejret viste sig fra sin bedste side med høj sol og en frisk medvind.

Da regattaen begyndte var der lagt op til et hårdt program for Mejse. Lørdag skulle hun kæmpe om point i Talentudviklings-cuppen i dobbelt-sculler, dobbelt-firer, hvor hun roede i båd med nogle friske piger fra Lyngby. Desuden stillede hun op i sin favoritbåd – single-sculler.

Om søndagen tog Mejse endnu en tur i single-sculler og desuden skulle hun ro en klasse højere med sin faste ro-makker fra Stevns Roklub, Anna Iversen.

Da weekendens sluttede førte Mejse TU Cuppen og Ringsted Ro – og Kajakklub var blevet fem guldmedaljer rigere. Nu står den på træning hen mod Årgangsmesterskaberne i begyndelsen af august.

Kilde Lokalbladet Ringsted