Succesrig sæson for ungdomsafdelingen

2011 blev en yderst aktiv sæson for ungdomsafdelingen.

Hele 12 ungdomsroere samt 4 seniorroere har således i år deltaget i kajakstævner herhjemme og i udlandet. Det resulterede i en lang række roede kilometer, masser af gode oplevelser og mange medaljer i både ener- og toerkajak. Flere har således rundet 500 roede km. og en enkelt mere end 1000 km. i kajakken i denne sæson.

Samtidig er der roet rigtig mange kilometer i både klubkajakker og private kajakker i denne sæson. Samlet set står kaproningsbådene her for de fleste af de roede kilometer, men klubbens mange tur- og havkajakker har også været flittig brugt af et stort antal medlemmer.

Aldrig tidligere har vi derudover haft så meget gang i toerkajakkerne, og til næste år vil klubbens indkøbte firerkajak også være klar til at komme på vandet.

Klubbens unge kajakroere deltog i 2011 i to ugetræningslejre og ikke mindre end 12 stævner. Ved de danske mesterskaber i 2011 lykkedes det at vinde 4 DM medaljer til Ringsted, idet både Marcus Toft, Frederik Pil og Tobias Hyttel hjemtog medaljer. Ved de øvrige stævner er der samlet vundet mere end 20 medaljer.

Klubben deltog i 2011 i følgende stævner m.v.:

DM ergometerroning – 2 DM bronzemedaljer til Marcus Toft i U12.
Påsketræningslejr i Tjekkiet
Tryggevælde Å løbet
Maribo Regatta
Bagsværd Regatta
Ringsted Marathon
Paddle Battle Cup Ringsted
Paddle Battle Cup Amager
Træningslejr, Brabrand
DM sprint, Holstebro
DM marathon, Bagsværd. DM-sølvmedalje til Tobias Hyttel i U10 og DM-bronze til Frederik Pil i U14.
Paddle Paddle Cup Vallensbæk
Höstregatta, Jönköping, Sverige.
Mølleåens Blå Bånd

2011 bød også på andre store successer for klubben. Ikke mindst udvidelsen af antallet af ungdomsinstruktører har været afgørende for at kunne skabe et højt aktivitetsniveau med 3-4 instruktører på vandet 2 gange om ugen i hele sæsonen.

En stor tak skal her lyde til Jørn, Bente, Solveig, Anne-Birte, Christian, Jan, Hans Erik og Ulla og de medhjælpende forældre og roere til aktiviteter og stævner i klubregi. Op til 27 både har været på vandet samtidig ved ungdomstræningen i år.

I 2012 skal de danske mesterskaber på marathondistancen afholdes på Haraldsted sø, så nye spændende aktiviteter venter allerede!