Foreningslederpris til Kurt & Kim

Ved en grillaften tirsdag den 1. september 2020 fejrede vi i Ringsted Ro- og Kajakklub, at kajakinstruktørerne Kim Poulsen og Kurt Hansen havde modtaget Ringsted Kommunes foreningslederpris 2020.

Formand Anne Mette Christiansen bød velkommen ved 18-tiden, dernæst tog alle ud at ro.

Vandet var dog for varmt til, at vinterbaderne gik i. Men de var der. Vi glæder os til deres sæson begynder, så vi kan nyde godt af deres gode humør og livsglæde.

Søen viste sig fra sin bedste side med sol og smukke skyer. Fugletræk, en enkelt fiskeørn og ikke mindst svaneparret med de seks svaneunger var at se.

Grillmesteren tændte grillen. Et perfekt samarbejde om at forme bøffer og tilberede grøntsager var allerede i gang.  Heldigvis havde Bodil bagt kage igen (og igen) til kaffen.

Formand Anne Mette holdt en supertale, hvor hun især ærede og takkede Kim og Kurt for deres indsats i klubben og ønskede dem til lykke med prisen.

Anne Mette, der både roer singlesculler og senere har taget IPP2 i kajak, har på egen krop erfaret, hvordan instruktørerne har tålmodighed og evne til at få hver ny roer til at yde sit bedste.

Coronasmitten blev ikke glemt denne aften.

Anne Mette mente i sin tale til de to prismodtagere, at med det engagement, de begge har, smitter Kim og Kurt mindst lige så meget som corona. Anne Mette takkede også for den indsats alle andre i klubben gør, der er masser af engagement i alle afdelinger.

Anne Mette talte også om foreningslivet, der drives af frivillige kræfter, hvor alle gør en ulønnet indsats, og hvor vi yder det, vi hver især kan. Selv den mindste indsats betyder noget. På nogle tidspunkter i livet kan man måske yde mere og på andre mindre.

Det blev igen en af de dejlige aftener, hvor vi alle samarbejdede om et arrangement og hyggede os sammen.

Marianne Nyled Jepsen