Sæltur i kajak på Avnø Fjord

Sæltur på Avnø fjord d. 23. september

Mødetid: Ringsted ro klub søndag kl. 08:00 – Hjemkomst: Ringsted ro klub Søndag kl. 18:00
Længde: ca. 16-18 kilometer

Vi kører til Svinø og sætter kajakkerne i vandet ved Svinø naturhavn. Der skal tages højde for kraftige bølger, fralandsvind m.m. Vi ror herefter i samlet flok, og alle holder sig på det lave vand nord for sejlrenden for at undgå at forstyrre sælerne. De sæler der ønsker det kommer selv ud til os, hvis de ikke er ude og jage. Der er ingen garanti. Hold hele tiden makker og turleder kontakt. Hvis vi holder tæt sammen og ikke forstyrre kolonien, kan vi være heldige og se en masse sæler der kommer helt ind på meget tæt hold. Der er sæler der har lagt luffer og hoved op på kajakken. Vi holder frokost på en shelter plads på Avnø. Vi medbringer selv mad, drikke, kaffe, skifte tøj og skraldeposer. Vi tager alt vores affald med hjem, også meget gerne andres. Der er fra shelter pladsen ca. 1800 meter op til Avnø flyveplads, hvor der er toilet og vand. Tilmelding: Til Mette: email: hesk.meze@gmail.com senest: Fredag den 14. september.