Tyske mesterskaber i ergometerroning

Mejse Østergaard Nielsen, der repræsenterede klubben over 1000 meter i kategorien “piger årgang 14 år.”

Mejse Østergaard Nielsen fra Ringsted Ro- og Kajakklub, blev i weekenden nummer fire ved de åbne tyske mesterskaber. Privatfoto

På grund af covid-19 var det et virtuelt løb, ligesom meget af træningen i løbet af vinteren også har foregået hjemme i garagen i Gyrstinge på grund af restriktioner og smittefare.

Mejse Østergaard Nielsen, som er dansk mester i denne årgang, skulle prøve kræfter med en af verdens største nationer inden for roning, Tyskland.

29 piger var til start, og det lykkedes Mejse Østergaard Nielsen at ro sig ind som nummer fire – i ny personlig rekord på de 1000 meter i en tid på tre minutter og 41 sekunder.

Mejse Østergaard Nielsen har roet for Sorø Roklub, men skiftede sidste år til Ringsted Ro- og Kajakklub. Efter skiftet har hun hentet flere mesterskaber hjem til klubben: et sjællandsmesterskab, to danske mesterskaber samt en andenplads til de skotske mesterskaber.

De virtuelle konkurrencer har givet mulighed for at deltage til langt flere indendørs mesterskaber end normalt, hvilket giver en masse god løbserfaring til unge talenter som Mejse Østergaard Nielsen.

Kilde: Lokalbladet Ringsted