Introduktion til roning MAR-APR 2020

Har du lyst til at komme i form inden foråret, og er du måske fristet til at prøve kræfter med de populære ro-discipliner på Haraldsted Sø?
Ringsted Ro- og Kajakklub tilbyder et gratis introduktionsforløb i marts og april måned. Efter introduktionsforløbet har man mulighed for at fortsætte med motion på vandet på klubaftener to gange om ugen (tirsdag og torsdag) i klubbens forskellige robåde, herunder også kapbåde af sculler-klassen.
Introduktionsforløbet består af ugentlig ergometertræning (ro-maskine) i klubbens fitness center, hvor uddannede instruktører vil forestå motions- og træningsprogrammer. I ro-maskinen lærer du den indledende ro-teknik, og hvis du vil træne sammen med en makker, har klubben udstyr til at koble to eller flere ergometre sammen, så man også lærer at ro synkront. Det er en stor fordel at have prøvet dette, inden man sætter sig i en rigtig robåd sammen med andre roere. Klubben har flere forskellige typer af robåde. De største kræver 4 roere og en styrmand.
Klubben stiller alt materiel til rådighed for medlemmerne, herunder svømmeveste. Man skal selv medbringe idrætspåklædning. Der er omklædning og bad i klubhuset.

Introduktionen finder sted i klubbens fitness center, Ejlstrupvej 160 på følgende datoer, og man skal bare møde op kl. 1700 en eller flere af dagene:
18. marts kl. 1700
25. marts kl. 1700
1. april kl. 1700
8. april kl. 1700

Eventuelle spørgsmål kan rettes til næstformand Per Bigum Christensen mobil 2065 3646.